Ouderraad

De Ouderraad (OR) van Daltonschool De Bongerd bestaat uit een groep enthousiaste ouders die zich graag inzet voor de leerlingen van de school.

De belangrijkste doelstellingen van de OR zijn:

  • Het behartigen van de belangen van de kinderen en de ouders.
  • Het bevorderen van de samenwerking tussen ouders en leerkrachten.
  • Het bevorderen van de participatie van ouders op school.
  • Het beheren van de ouderbijdrage.
  • Het helpen organiseren en ondersteunen van allerlei activiteiten op school.

De OR komt zo’n 7 keer per schooljaar bijeen om te vergaderen over tal van lopende zaken. Tijdens die vergaderingen zijn ook de directie en leerkrachten vertegenwoordigd. De data van de OR-team vergaderingen staan vermeld in de schoolkalender.

Werkgroepen

De grootste taak van de OR is het helpen organiseren en ondersteunen van allerlei activiteiten op school. Dit gaat altijd in samenspraak met de leerkrachten. Voor elke activiteit wordt een werkgroep gevormd van OR-leden en leerkrachten die bepaalt hoe het betreffende feest gevierd gaat worden en regelt dat feest dan voor de hele school. Elke werkgroep houdt hiervoor zijn eigen overlegmomenten en beheert het afgesproken budget. De taken van de OR zijn voornamelijk ondersteunend: informeren van hulpouders, verzorgen van de catering, hand- en spandiensten, klaarzetten, opruimen etc. Natuurlijk staat het belang van de kinderen voorop en is onze voornaamste taak er een leuk feest van te maken voor de kinderen.
De feesten/activiteiten die op school mede door de OR worden georganiseerd, zijn: sinterklaas, kerst, carnaval, pasen, de schoolreisjes voor de groepen 1 t/m 7, het vrijwilligersfeest, de eindejaarsfeesten voor de groepen 8 en de financiële actie.

Ouderbijdrage

Om alle activiteiten te bekostigen vragen wij een vrijwillige bijdrage per schooljaar per kind. Voor dit schooljaar is deze vastgesteld op € 20,- per kind. Aan het begin van elk schooljaar ontvangt een brief van de penningmeester van de OR waarna u het bedrag kunt overmaken. Ons budget voor schoolreisjes is altijd gebaseerd op een schoolreisje in de buurt van Oldenzaal. Omdat we dit jaar schoolreisjes verder weg organiseren zijn we genoodzaakt in de loop van het schooljaar een extra bijdrage te vragen i.v.m. het busvervoer.

Schoolfoto's

De schoolfoto's worden verzorgd door Backx Positief. Zij maken portret- en klassenfoto's en desgewenst broertjes- en/of zusjesfoto's. U ontvangt van deze firma een unieke inlogcode waarmee u gedurende het gehele schooljaar foto's en bedrukt overig materiaal zoals mokken, shirts etc, via hun website kunt nabestellen.

En dan nog dit

  • Wanneer u vragen en/of opmerkingen heeft die de OR betreffen, neem contact met ons op.
  • Als u interesse heeft om lid te worden van de OR kunt u dat kenbaar maken bij de voorzitter.
  • Als u interesse heeft ons te ondersteunen, horen wij dat ook heel graag van u.

Wij wensen alle kinderen en hun ouders weer een heel fijn schooljaar.

Huishoudelijk reglement

Hieronde kunt u het huishoudelijke regelement downloaden;

Ouderbijdrage

Om alle activiteiten te kunnen bekostigen vragen wij per schooljaar een vrijwillige ouderbijdrage per kind. Voor dit schooljaar is deze vastgesteld op € 25,- per kind.

Aan het begin van elk schooljaar ontvangt u een brief van de penningmeester van de Stichting Ouderraad De Bongerd Oldenzaal. Aan de hand hiervan kunt u het bedrag overmaken.

Kostenoverzicht

Ieder jaar wordt er een begroting per leerling opgesteld. Hieronder kunt u de begroting van dit jaar zien:

Sinterklaas€7,50
Kerst€2,00
Carnaval€2,00
Pasen€1,50
Financiële actie€0,00
Vrijwilligersavond€0,00
Koningsspelen (even jaren)€1,00
Schoolreisjes (oneven jaren)€5,50
Eindejaarsfeesten€1,75
Luizen€0,25
Overige kosten€2,50
Reserve€1,00
Totaal€25,00


Contact

Algemeen mailadres: info@ouderraaddebongerd.nl

Wieldraaierlaan 120
7577 NR Oldenzaaal
Bank : Rabobank Oost Twente
Rek.nr.: NL73 RABO 0139 1483 45
K.v.K. nr: 08213177

Bestuur:

Leden:

Natalie Uitslag, Jacky Bruins, Leonie Geels, Bianca Oude Velthuis, Elske Wiecherink, Yvonne Oude Ophuis, Kirsten Busscher, Cindy Achttien, Carmen Wubbolts, Martine Kok, Sandra Wesselink, Mandy Vorsteveld.

Werkgroepen mailadressen: